TRASA BIEGU

MAPA BIEGU - 1 PĘTLA 21,3 km

• Trasa na czas biegu jest oznaczona taśmą biało-czerwoną.

• Większość trasy poprowadzono niebieskim szlakiem rowerowym Biedrusko – Poznań, na odcinku sprzed mostu w Biedrusku do Leśniczówki Naramowice (ul. Bożywoja, Poznań).

• Wykorzystano też większość ścieżki biegowej „Łysy Młyn”, od ok. 2 km do ok. 8 km ścieżki, czyli odcinek od asfaltu na dole ul. Generalskiej do asfaltu tejże ulicy na górze przed 8 km ścieżki.

• Trasa prowadzi duktami i ścieżkami leśnymi oraz zbiegiem na krótkim odcinku (600m) drogą asfaltową (ul. Generalska, Biedrusko).

• Nawierzchnia na sporych fragmentach będzie śliska i nierówna z uwagi na liście, kałuże, błoto – zależnie od warunków pogodowych.

• Trasa jest wymierzona licznikiem rowerowym i Garminem. Jak żadna trasa przełajowa, nie posiada atestu.

• Trasa półmaratonu to jedna pętla

Długość dystansu L = 21,3 km

Suma podbiegów TC = 110 m

Różnica poziomów HD = 44 m Największy podbieg MC = 35 m (najdłuższy podbieg jest między 1,6 km a 2,6 km, więc ma długość 1 km i pokonuje 35 m co daje średnie nachylenie 3,5% w czasie podbiegu

Oprócz biegaczy, na dystansie półmaratonu startują zawodnicy Nordic Walking.

• Trasa maratonu to dwie pętle

Druga pętla zaczyna się przy Pałacu, gdzie kończy się pętla pierwsza. Trasa długa to dodatkowo 21,6km

Długość dystansu L = 42,9km (czyli razem długość dwóch pętli)

Suma podbiegów TC = 220 m

Różnica poziomów HD = 44 m x 2

Największy podbieg MC = 35 m x 2

Link do mapki z trasą: http://connect.garmin.com

Pobierz ślad trasy

Opis trasy WARTA CHALLENGE Marathon&Half

Pierwsze 1,6 km trasa pokrywa się ze szlakiem rowerowym niebieskim Biedrusko - Poznań. Za stawkiem ppoż i dawną leśniczówką Marianowo (obecnie tylko zabudowania gospodarcze) dobiegamy do skrzyżowania gdzie skręcamy w prawo (szlak rowerowy idzie prosto). Biegniemy dalej za znakami ścieżki biegowej „Łysy Młyn” (słupki z czerwoną strzałką i zielonym symbolem biegacza). Po podbiegu skręcamy w lewo razem ze ścieżką biegową. Dalej przez mocno pofalowany teren biegniemy wymagającą, pokrytą dużą ilością liści, drogą leśną aż do asfaltu, na którym skręcamy w lewo, opuszczając ścieżkę biegową. Asfaltem w dół ok. 600m.  Potem na dole lekko w prawo jedyną leśną drogą. Po ok. 100m pojawiają się następne słupki ścieżki biegowej. Dalej za znakami ścieżki do wspaniałego pomnikowego dębu i kaskad potoku płynącego z Łysego Młyna. Po chwili szlaban. Za nim w lewo za znakami ścieżki 150 m do następnego szlabanu, za którym skręcamy w prawo opuszczając ścieżkę biegową (ok. 4,9 km trasy). 600 m biegniemy drogą leśną pokrytą dużą ilością liści (uwaga! miejscami przykryte niewidoczne kałuże) do szlaku rowerowego, którym prosto. Na 8,9 km UWAGA!!! skręcamy w lewo w las w wąską dróżkę (wjazd zablokowany przez składany, metalowy pachołek czerwono biały). Na 10km widok ze skarpy na Wartę i przystań-marinę w Czerwonaku.

10,8 km punkt żywieniowy przy placu zabaw i byłej leśniczówce Naramowice. Tu w prawo wzdłuż pięknej brzeziny. Po 250 m w prawo, by po następnych 100 m znów w lewo do dróżki, którą wbiegaliśmy w las. Mijamy pachołek przed 12,0 km. Znów biegniemy szlakiem rowerowym tym razem w stronę Biedruska. Na 15,3km szlak zaczyna się lekko wznosić i skręcać w lewo, ale my prosto w leśną dróżkę, którą biegliśmy od szlabanu. Przed 16 km dobiegamy do ścieżki biegowej, którą (razem ze szlakiem rowerowym) w prawo w dół do drewnianego mostku na wspomnianym potoku. 16,9 km piękny widok po prawej na pocysterskie opactwo w Owińskach, po drugiej stronie Warty. Dalej przecinamy aleję pomnikowych dębów, która kończyła się w XIX w. przy promowej przeprawie przez Wartę. Powoli pniemy się ścieżką biegową i szlakiem rowerowym. Przed 19 km  piękny widok, ze skarpy po prawej, na płynącą w pięknym wąwozie Wartę. Dalej prosto szlakiem rowerowym, opuszczając ścieżkę biegową. 20,9 km - dobiegamy do chodnika szosy koło mostu w Biedrusku. W lewo „dwa kroki” do bramy i już alejką parkową przed pałac (21,3 km). Maratończycy, po posileniu się na punkcie żywieniowym przed pałacem, zbiegają z powrotem na 2 pętlę. W sumie na 1 pętli jest 110 m podbiegów. Maratończycy zaliczają 42,9 km i 220 m podbiegów. Najniższy punkt trasy to start 51 m npm, najwyższy 95m npm na ścieżce biegowej przed wybiegiem na asfalt.

Na trudnych miejscach użyjemy oprócz zwykłych oznaczeń z taśmy biało-czerwonej (tzw. chrusty – wiszące kawałki taśmy) użyjemy czerwonych strzałek na drzewach i białych (wysypanych mąką) na gruncie. Drogi na które nie wolno wbiegać oddzielimy ciągłą linią białą (z mąki) na gruncie.

Na trasie będą trzy skrzyżowania trasy typu Y.  Na 1,6km, na 4,9 km i 9,4 km. Po nawrocie koło Leśniczówki Naramowice będzie to odpowiednio 11,6 km 15,9 km i 19,2 km. Trzeba tam szczególnie uważać.

Trasa będzie miała oznaczenia kilometrów 1 pętli od 1 do 21 km.

Profil trasy (1 pętla 21,3 km)