TRASA BIEGU- uwaga, korekta trasy, zmianie ulegają pierwsze i ostatnie 2 kilometry

MAPA BIEGU - 1 PĘTLA 21,3 km. Aktualiuzacja mapy wkrótce

• Trasa na czas biegu jest oznaczona taśmą biało-czerwoną.

• Większość trasy poprowadzono niebieskim szlakiem rowerowym wzdłuż rzeki Warta, na odcinku sprzed mostu w Łysym Młynie przy Ośrodku Edukacji Leśnej do Leśniczówki Naramowice (ul. Bożywoja, Poznań).

• Wykorzystano też większość ścieżki biegowej „Łysy Młyn”, od ok. 1 km do ok. 9 km ścieżki.

• Trasa prowadzi duktami i ścieżkami leśnymi oraz zbiegiem na krótkim odcinku (600m) drogą asfaltową (ul. Generalska, Biedrusko).

• Nawierzchnia na sporych fragmentach będzie śliska i nierówna z uwagi na liście, kałuże, błoto – zależnie od warunków pogodowych.

• Trasa jest wymierzona licznikiem rowerowym i Garminem. Jak żadna trasa przełajowa, nie posiada atestu.

• Trasa półmaratonu to jedna pętla

Długość dystansu L = 21,3 km

Suma podbiegów TC = 110 m

Różnica poziomów HD = 44 m Największy podbieg MC = 35 m (najdłuższy podbieg jest między 16,5 km a 17,5 km, więc ma długość 1 km i pokonuje 35 m co daje średnie nachylenie 3,5% w czasie podbiegu

Oprócz biegaczy, na dystansie półmaratonu startują zawodnicy Nordic Walking.

• Trasa maratonu to dwie pętle

• Trasa 5 i 10 kilometrów jest częścią w/w tras (uwaga na rozejścia tras odpowiednio na 2 i 3 kilometrze)

Druga pętla zaczyna się przy parkingu Łysy Młyn i jeziorze Łyse, gdzie kończy się pętla pierwsza. Trasa długa to dodatkowo 21,3km

Długość dystansu L = 42,6km (czyli razem długość dwóch pętli)

Suma podbiegów TC = 220 m

Różnica poziomów HD = 44 m x 2

Największy podbieg MC = 35 m x 2

Link do mapki z trasą: http://connect.garmin.com

Pobierz ślad trasy

Opis trasy WARTA CHALLENGE Marathon&Half

Start i pierwsze 300 metrów przy parkingu leśnym Łysy Młyn od początku ścieżki biegowej w prawo na skarpę jeziora i drogi leśnej w okolicy Ośrodka Edukacji Leśnej oraz mostu w Łysym Młynie, dalej ok 1,5 km w kierunku jednostki wojskowej oraz szlaku rowerowego niebieskiego w stronę Poznania. Dobiegamy do skrzyżowania gdzie widoczna jest jednostka wojskowa, skręcamy w prawo. Biegniemy dalej za znakami ścieżki biegowej „Łysy Młyn” (słupki z czerwoną strzałką i zielonym symbolem biegacza). Po ok. 100 m pojawiają się następne słupki ścieżki biegowej. Dalej w prawo za znakami ścieżki do wspaniałego pomnikowego dębu i kaskad potoku płynącego z Łysego Młyna. Po chwili szlaban. Za nim w lewo za znakami ścieżki 150 m do następnego szlabanu, za którym skręcamy w prawo opuszczając ścieżkę biegową (ok. 2,9 km trasy). 600 m biegniemy drogą leśną pokrytą dużą ilością liści (uwaga! miejscami przykryte niewidoczne kałuże) do szlaku rowerowego, którym prosto. Na 6,9 km UWAGA!!! skręcamy w lewo w las w wąską dróżkę (wjazd zablokowany przez składany, metalowy pachołek koloru czerwonego). Na 8 km widok ze skarpy na Wartę i przystań-marinę w Czerwonaku.

8,4 km punkt żywieniowy przy placu zabaw i byłej leśniczówce Naramowice. Tu w prawo wzdłuż pięknej brzeziny. Po 250 m w prawo, by po następnych 100 m znów w lewo do dróżki, którą wbiegaliśmy w las. Mijamy pachołek przed 10 km. Znów biegniemy szlakiem rowerowym tym razem w stronę Biedruska. Na 13 km szlak zaczyna się lekko wznosić i skręcać w lewo, ale my w prawo w leśną dróżkę, którą biegliśmy od szlabanu. Przed 14 km dobiegamy do oznakowanej na stałe ścieżki biegowej, którą (razem ze szlakiem rowerowym) w prawo w dół do drewnianego mostku na wspomnianym potoku. 14,9 km piękny widok po prawej na pocysterskie opactwo w Owińskach, po drugiej stronie Warty. Dalej przecinamy aleję ok. 200 pomnikowych dębów, która kończyła się w XIX w. przy promowej przeprawie przez Wartę. Powoli pniemy się ścieżką biegową i szlakiem rowerowym. Przed 17 km piękny widok, ze skarpy po prawej, na płynącą w malowniczym wąwozie Wartę. Dalej skręcamy w lewo opuszczając szlak rowerowy, biegniemy nadal oznakowaną na stałe ścieżką biegową. Po podbiegu na 17 km skręcamy w lewo razem ze ścieżką biegową. Dalej przez mocno pofalowany teren biegniemy wymagającą, pokrytą dużą ilością liści, drogą leśną aż do asfaltu, na którym skręcamy w lewo, opuszczając na chwilę ścieżkę biegową. Asfaltem w dół ok. 600m, za 19 km dobiegamy do jednostki wojskowej, zbiegamy z asfaltu i po ok. 40 metrach skręcamy w prawo w drogę leśną, którą wybiegaliśmy po starcie. Dobiegamy ok 1,5 km do mostu w Łysym Młynie, przebiegając pod nim wbiegamy w lewo na skarpę przy jeziorze obok Ośrodka Edukacji Leśnej w starym młynie na 21 kilometrze trasy. W lewo 300 m skarpą i kolejne 300 m w prawo wokół zagajnika leśnego i ścieżki zdrowia kierujemy się do bramy start/meta (21,3 km). Maratończycy, po posileniu się na punkcie żywieniowym pod wiatą, wbiegają z powrotem na 2 pętlę. W sumie na 1 pętli jest 110 m podbiegów. Maratończycy zaliczają 42,6 km i 220 m podbiegów. Najniższy punkt trasy to start 51 m npm, najwyższy 95m npm na ścieżce biegowej przed wybiegiem na asfalt.

Na trudnych miejscach użyjemy oprócz zwykłych oznaczeń z taśmy biało-czerwonej (tzw. chrusty – wiszące kawałki taśmy) czerwonych strzałek na drzewach i białych (wysypanych mąką) na gruncie.

Na trasie będą trzy skrzyżowania trasy typu Y.  Na 2,9, 7,4 i 16,7 km. Po nawrocie koło Leśniczówki Naramowice będzie to odpowiednio 9,6 km 13,5 km i 16,7 km. Trzeba tam szczególnie uważać.

Trasa będzie miała oznaczenia kilometrów 1 pętli od 1 do 21 km.

Trasa 5 i 10 kilometrów jest częścią w/w tras (uwaga na rozejścia tras odpowiednio na 2 i 3 kilometrze).

Profil trasy (1 pętla 21,3 km)